dijous, 6 de setembre del 2018

Coquini Riquini

Aquest any ha fet 25 anys que la meva mare es va comprar una casa a l'Escala, a l'Alt Empordà. En aquest blog ja he penjat alguna cosa sobre l'antic campament militar de l'Escala, però avui vull homenatjar un modest però entranyable personatge de les platges escalenques, el senyor Coquini Riquini (segur que té un nom, però de moment no el sé).


Com podeu veure en aquest vídeo, el senyor Coquini Riquini es dedica a la venda ambulant de cocos per les platges de l'Escala, tant te'l pots trobar a Montgó, com a Riells, com a la platja del poble o a les platges d'Empúries. Com que quan vaig a la platja no acostumo a dur el mòbil, aquí el vam filmar a la plaça de l'Univers de l'Escala, al final de la platja de Riells, un dia que el vam trobar casualment mentre passejàvem. Tot i que, com dic, el seu hàbitat natural són les platges, traginant les galledes de cocos a la vora de l'aigua mentre s'anuncia amb el seu "ole, coco".


Com deia, fa 25 anys que aprofito la segona residència materna per fer alguns dies (o setmanes) de vacances a l'Escala, i sempre hi hem vist el senyor Coquini Riquini, tot i que amb el pas del temps de vegades temem que algun any es jubili i deixar de veure'l. Cosa que, de moment, aquest any encara no ha passat. I quan passi espero que l'ajuntament de l'Escala li dediqui una estàtua a la platja, i si tenen vista hi puguis posar un euro i sentir la seva cantarella (o 2 euros i que et surti un coco ja tallat a més de l'entranyable cantarella).

1 comentari:

  1. Jaja jo m'el vaig trobar a l a cala Montgó, això si els cocos una mica cars...

    ResponElimina